Inschrijven koopovereenkomst

Inschrijven koopovereenkomst

Tussen het tekenen van een koopakte voor een woning (doorgaans bij de makelaar) en de eigendomsoverdracht van die woning bij de notaris zit meestal enige tijd.

In deze periode kan er het een en ander voorvallen waardoor een soepele overdracht bij de notaris verstoord kan worden. Voorbeelden van zulke gebeurtenissen zijn een eventueel faillissement, surseance van betaling of de toepassing van de schuldsaneringsregeling op verkoper. Ook een na de koop gesloten huurovereenkomst of een na die tijd gelegd beslag of hypotheek op de woning kan roet in het eten gooien. Om de juridische effecten van deze gebeurtenissen te voorkomen, kan ervoor worden gekozen om de koopakte in te schrijven bij het Kadaster. Als koper bent u dan gedurende een termijn van zes maanden beschermd tegen faillissement, surseance van betaling of schuldsaneringsregeling bij verkoper en huur, beslag of hypotheek op de woning. In de huidige economische onzekere tijden kan deze zekerheid u rust geven, zodat u zich kunt bezighouden met voor u belangrijkere zaken.

Wilt u meer meer weten? Neemt u dan contact op met mr Jan-Willem Hermans of mr Marlous Meijer. Zij zijn u graag van dienst.

Terug naar overzicht

Uw contactpersoon voor Onroerend goed

mr. Jan-Willem Hermans

mr. Jan-Willem Hermans

notaris

Bel 0318-580 751 (onroerend goed) of 0318-580 753 (personen- en familierecht)
Mail jhermans@olenz.nl

Meer informatie

Een afspraak maken?

Wilt u eens doorpraten over Onroerend goed? Maak dan direct online een afspraak, wanneer u aangeeft wat het beste uitkomt sluiten we dit graag even met u kort.

maak een afspraak

Een vraag over inschrijven koopovereenkomst

Stel direct uw vraag.

© Olenz notarissen 2017

Ontwerp en realisatie: